Ślepsk Malow Suwałki
Asseco Resovia Rzeszów
24.11.2024
14:45
30.04.2023
Dotacje m.in. dla MPEC Giga w Augustowie i PGK w Sejnach. 8,3 mln zł na rozwój usług elektronicznych
Mieszkańcy dziewięciu gmin: Augustowa, Dąbrowy Białostockiej, Dobrzyniewa Dużego, Czyż, Kuźnicy, Płaskiej, Sejn, Sokółki oraz Suchowoli będą mogli wkrótce załatwić wiele spraw online.
Umowy o przyznanie dotacji na e-usługi z przedstawicielami lokalnych samorządów podpisali w piątek, 28 kwietnia: marszałek Artur Kosicki, wicemarszałek Sebastian Łukaszewicz oraz członek zarządu Wiesława Burnos.
– Rozwój usług elektronicznych to bardzo dobry sposób na usprawnienie podlaskich instytucji, również z punktu widzenia osób z niepełnosprawnościami. To także dobry sposób na zapewnienie bezpieczeństwa naszym mieszkańcom ,co pokazała pandemia mówił marszałek Artur Kosicki.
To ostatni konkurs w tej edycji programu. Za kadencji obecnego zarządu województwa do podlaskich samorządów trafiło dotychczas prawie 60 mln zł na ten cel. Piątkowe umowy dotyczą kolejnych dziewięciu inwestycji dofinansowanych z funduszy unijnych na kwotę 8,3 mln zł.
Z naszego rejonu dotacje otrzymały:
Sejny miasto - Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Sejnach Sp. z o.o. Wdrożenie e-usług do obsługi mieszkańców na terenie Miasta Sejny przez Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Sejnach Sp. z o.o. Koszt - 1 427 782,72 zł; dotacja - 958 141,25 zł
Gmina Płaska. Wdrożenie e-usług z zakresu gospodarki wodnościekowej na terenie Gminy. Koszt - 1 323 602,18 zł, dofinansowanie - 999 013,35 zł
Augustów miasto - Miejskie Przedsiębiorswo Energetyki Cieplnej „GIGA” SP. Z O.O na wdrożenie systemu usług publicznych drogą elektroniczną w MPEC. Koszt - 2 605 897,19 zł; dotacja - 1 770 711,50 zł
Już niebawem w tamtejszym Miejskim Przedsiębiorstwie Energetyki Cieplnej „GIGA” dostępne będą e-usługi umożliwiające m.in.: dostęp do faktur elektronicznych z możliwością płatności online, kontrolę terminów czy zawieranie umów na sprzedaż ciepła. Dofinansowanie tej inwestycji to niemal 1,8 mln zł.
– Wdrożenie tych usług przyczyni się do szerszej obsług inaszyc klientów na terenie miasta i gminy, pozwoli na stworzenie przyjaznej komunikacji odbiorcy z przedsiębiorstwem, ułatwi codzienność, pozwoli oszczędzić czas i pieniądze– podkreślała Danuta Sobolewska z MPEC-u w Augustowie.
Podobnie będzie i w PGK Sejnach.
Źródło i fot: podlaskie.eu