27.03.2019

Droga do Białegostoku – na razie przetargi na koncepcję. Trasą 2+1 pojedziemy za pięć lat

Aż 10 firm projektowych złożyło oferty w przetargu na opracowanie Koncepcji Programowej budowy Drogi Krajowej nr 8 na odcinku Suchowola – Sztabin (z obwodnicą Sztabina) o długości około 13 kilometrów.

Propozycje cenowe mieszczą się w przedziale od 1,78 mln. zł., do 4,4 mln zł. zł., ale tylko 4 z nich są poniżej kwoty przygotowanej przez zamawiającego, czyli białostocki oddział GDDKiA.

To był już drugi przetarg. Poprzedni odbył się pod koniec 2018 roku. Dotyczył zarówno tego fragmentu, jak i odcinka „Sztabin – węzeł Augustów z obwodnicą Białobrzeg o długości ok. 18 km, z podziałem na pododcinki: koniec obw. Sztabina – początek obwodnicy Białobrzeg oraz obwodnica Białobrzeg – węzeł Augustów”.

Najtańszą, ale przewyższającą zaplanowany budżet, ofertę na oba odcinki złożyło Biuro Projektowe HIGHWAY z Banina. Na część pierwszą zaoferowała 2 029 500,00 zł ( budżet: 1 569 705,03 zł), a na drugą- 2 398 500,00 zł ( budżet 2 179 006,36 zł).

Opracowanie koncepcji programowej dla tej inwestycji to jeden z pierwszych kroków w stronę faktycznej budowy trasy. Przedsięwzięcie będzie niezwykle ważne dla mieszkańców miejscowości położonych na północ od stolicy województwa podlaskiego, w tym Suwałk i Augustowa.

Zadaniem firmy wyłonionej w tym przetargu, będzie opracowanie dokumentacji projektowej uszczegóławiającej materiały z decyzji środowiskowej, w stopniu umożliwiającym ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i buduj”. W koncepcji opracowany będzie tylko wariant wskazany w decyzji środowiskowej.

Planowana inwestycja obejmuje budowę nowej Drogi Krajowej nr 8 w przekroju 2+1 (z naprzemiennie występującym dodatkowym pasem do wyprzedzania) oraz obwodnicą Sztabina. Dziś cały ruch na krajowej „8” przechodzi przez samą miejscowość.

Nowa droga będzie przenosiła obciążenie pojazdów o nacisku 11,5 t/oś, przewidziano budowę skrzyżowań z drogami niższej kategorii w poziomie, budowę zatok autobusowych, chodników i odcinków ciągów pieszo-rowerowych.

Koncepcja Programowa powinna być gotowa w przyszłym roku. Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj” planowane jest na rok 2021, a realizacja inwestycji w terenie na lata: 2023-2025.

Warto dodać, że od połowy marca trwają już prace nad Koncepcją Programową sąsiedniego odcinka DK8 Korycin – Suchowola z obwodnicą. Suchowoli (długość. ok. 15,3 km).

Drogowcy w ubiegłym  roku uzyskali także decyzje środowiskowe na dwa odcinki: Korycin-Suchowola i Suchowola-Sztabin.

 

Źródło i fot: GDDKiA O/Białystok

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*