26.08.2015

Fiskus poprowadzi drobnych przedsiębiorców za rękę

Od 1 września mikroprzędsiębiorca rozpoczynający działalność gospodarczą będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika. Nowe stanowiska pojawią się pilotażowo
w 50 urzędach skarbowych uruchamiających centra obsługi, a od 1 stycznia 2016 r. we wszystkich urzędach.

Instytucję asystenta podatnika wprowadza ustawa o Administracji Podatkowej. 

- Jest to jedno z narzędzi Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika, którego głównym celem jest wzmocnienie usługowej roli Administracji Podatkowej i wsparcie podatników w ich indywidualnych sprawach – informuje Grzegorz Krysa, kierownik  Działu Obsługi Bezpośredniej Urzędu Skarbowego w Suwałkach.

- Asystent podatnika będzie przede wszystkim udzielał informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych (także składanych elektronicznie), udzielał pomocy i wsparcia w konkretnych sprawach podatnika oraz przekazywał informacje na temat przepisów prawa podatkowego, w tym uprawnień przysługujących podatnikom) – dodaje Krysa.

Czynności wykonywane przez asystenta podatnika nie stanowią doradztwa podatkowego.

Asystenta podatnika wyznaczy naczelnik urzędu skarbowego właściwy
w sprawach podatku dochodowego w terminie trzech dni roboczych od dnia otrzymania wniosku podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej jako mikroprzedsiębiorca. Asystent podatnika będzie realizował swoje zadania przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od dnia wydania podatnikowi potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej.



udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*