Drugi i ostatni dzień Forum Biznesowego Pogranicza w Suwałkach, którego ósma edycja poświęcona była przedsiębiorstwom przyszłości, zdominowały nowe technologie, sztuczna inteligencja i kreatywny marketing.
Przedsiębiorcy z Suwałk i regionu prócz warsztatów i dyskusji mogli wysłuchać wykładów Marcina Mazurka, Petrosa Psyllosa i Jakuba Biela. Pierwszy z nich pocieszył, że o ile 2024 rok przebiega pod znakiem konsumpcji, to przyszły napędzać już będą inwestycje, finansowane głównie ze środków europejskich. Poprawią się humory właścicieli firm, ale i pracowników.
Najwięcej braw za prelekcję o rozwijającej się w tempie wykładniczym sztucznej inteligencji zebrał Petros Psyllos. W wielu dziedzinach już ona ma, a we wszystkich niedługo będzie miała większe możliwości tworzenia niż człowiek.
- Jeżeli już teraz przedsiębiorcy nie zaczną z niej korzystać, pociąg odjedzie im razem z dworcem – obrazował Petros Psyllos. Jego zdaniem, człowiek w niedługiej już przyszłości nie będzie musiał umieć pisać, uczyć się języków obcych, ani chodzić do lekarza. Będzie nadzorcą, kuratorem sztucznej inteligencji, która wyręczy go niemal we wszystkim.
Każdy będzie miał asystenta AI, który na podstawie ogromu danych będzie dokonywał za nas wyborów, zrobi zakupy. To spowoduje m.in., że niepotrzebny stanie się marketing.
Nim do tego dojdzie, chwytliwa reklama, ciekawie prowadzone social media są czymś niezbędnym w każdym przedsiębiorstwie. Barwnie i z humorem, w oparciu o wiele polskich i zagranicznych przykładów najlepszych reklam opowiadał o tym Jakub Biel. W kreatywnym marketingu, przynajmniej dzisiaj, sztuczna inteligencja nie jest w stanie zastąpić człowieka.
Wojciech Drażba
Fot. Suwalki24.pl