25.08.2015
Hybrydy Toyoty i Lexusa pozwalają oszczędzać pieniądze – wyniki badań
Niskie koszty eksploatacji są od lat jedną z niezaprzeczalnych zalet samochodów hybrydowych Toyoty, co doceniają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy obsługujące duże floty pojazdów, dokładnie analizujące koszty przed zakupem
Potwierdzeniem wyjątkowej opłacalności hybryd są najnowsze wyniki badań firmy Tec-RMI, przeprowadzone na zamówienie niemieckiego magazynu flotowego BFP Fuhrpark.
Jak wynika z badań Tec-RMI, niezależnego ośrodka analiz przemysłu motoryzacyjnego, samochody hybrydowe Toyoty pozwalają w okresie 3 lat eksploatacji zaoszczędzić użytkownikowi do 1000 Euro na samych przeglądach serwisowych. Badanie zostało wykonane na zlecenie magazynu flotowego BFP Fuhrpark. Do analizy zostały wybrane modele hybrydowe i hybrydowe plug-in różnych producentów. Za okres eksploatacji przyjęto 36 miesięcy i przebieg 120 tys. km.
Zapraszamy do Salonu Toyoty w Ełku
Poznaj nowego Aurisa i zachwyć się nim podczas jazdy próbnej.
Jedynymi samochodami w zestawieniu, generującymi oszczędności dla użytkownika w stosunku do innych napędów, okazały się Toyota Auris Hybrid i Lexus IS 300h. Auris Hybrid pozwoli zaoszczędzić 300 Euro względem wersji z napędem Diesla i 160 Euro względem napędu benzynowego. W przypadku Lexusa IS 300h oszczędności te wyniosły 1000 Euro.
Wartości te potwierdzają najwyższą efektywność napędu hybrydowego Toyoty, która wynika m.in. z:
- systemu odzyskiwania energii z hamowania, dzięki któremu zużycie klocków hamulcowych jest wyraźnie niższe niż w przypadku konwencjonalnego napędu (wymiana eksploatacyjna klocków co ok. 100 tys. km.);
- ogumienia, zużywającego się wolniej niż w przypadku innych samochodów;
- układu wydechowego o trwałości o 5 lat dłuższej niż w przypadku konwencjonalnych napędów;
- trwałości świateł LED na poziomie 20 lat
- braku tradycyjnego alternatora, rozrusznika, sprzęgła czy wielu pasków napędowych znanych z napędów konwencjonalnych.
W ciągu ostatnich 4 lat sprzedaż samochodów hybrydowych do klientów instytucjonalnych w Europie wzrosła dwukrotnie, z 20 tys. sztuk w 2011 roku do 40 tys. sztuk w 2014 roku. W zeszłym roku klienci w Europie kupili łącznie 178 tys. samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa.
(tekst promocyjny)
Konrad
No czołówkę hybrydową mamy grubą linią odkreśloną od pozostałych producentów. Toyota jako pierwsza zajęła się seryjną produkcją tych samochodów i miejsce na podium utrzymali.
Łukasz85
Już na samych częściach, które często trzeba wymieniać w benzyniakach czy dieslach w przypadku hybrydy można sporo zaoszczędzić. Proponuję dla każdego, kto zastanawia się nad zakupem takiego samochodu wziąć kartkę, długopis, przeliczyć sobie ile miesięcznie wydają na tankowanie i porównać sobie to ze spalaniem hybrydy. Myślę że lepszego argumentu nie ma. Ja właśnie czekam na swojego Aurisa w hybrydzie. Długo się biłem z myślami, ale jakby nie liczyć to najrozsądniejsze rozwiązanie na jazdę miejską