Zapraszamy na relację na żywo


Ślepsk Malow Suwałki


Asseco Resovia Rzeszów

24.11.2024
14:45

08.11.2022

Ile trwa pozycjonowanie sklepów?

Obecnie wielu przedsiębiorców wie, jak ważne jest pozycjonowanie sklepu internetowego. Z tego powodu decydują się na współpracę z agencjami SEO, które zajmują się tym zagadnieniem.

Często jednak nie zdają sobie sprawy z tego, że aby podjęte przez specjalistów działania zaczęły przynosić oczekiwane rezultaty, musi minąć sporo czasu. 

Ile trwa pozycjonowanie sklepów? Podpowiadamy.

Ile trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

Często nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie: ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego, ponieważ w przypadku każdej branży i marki okres ten może być zupełnie inny. Duży wpływ na szybkość tego procesu ma również konkurencja. W przypadku działań SEO jednak może być ona zupełnie inna niż ta, z którą mamy do czynienia na rynku, ponieważ aby osiągnąć jak najlepszą pozycję w Google dla danych fraz, często naszą konkurencją są również duże serwisy internetowe zajmujące się daną tematyką. Dodatkowo więcej czasu wymaga pozycjonowanie sklepu, który dopiero powstał niż tego, który już od pewnego czasu funkcjonuje na rynku, a jego strona była prawidłowo prowadzona.

Pozycjonowanie sklepu — ile trzeba czekać na pierwsze efekty?

Pierwsze efekty działań, które podejmuje agencja SEO Widoczni, a więc wzrost widoczności strony, mogą pojawiać się już po 3 do 6 miesiącach od rozpoczęcia współpracy z tymi specjalistami. Widoczny jest wówczas wzrost liczby fraz na które wyświetla się dany sklep w wyszukiwarce Google. Dzięki temu witryna jest widoczna przez coraz większą liczbę użytkowników.

Pozycjonowanie e-commerce a ruch na stronie

Żeby pozycjonowanie sklepów internetowych zwiększyło ruch na stronie, trzeba poczekać minimum 6 do 9 miesięcy. Większa liczba odwiedzin wiąże się z pozycją danych fraz związanych z konkretnym biznesem w TOP10. Ruch ten jest bezpłatny, a więc trafiają na witrynę wyłącznie osoby zainteresowane konkretnym zagadnieniem, a nie wszyscy internauci. Może on pochodzić z wielu źródeł — nie tylko z odpowiedniego doboru słów kluczowych, ale również na przykład z artykułów sponsorowanych.

Kiedy pozycjonowanie sklepu spowoduje wzrost sprzedaży?

Wszystkie działania, które podejmuje agencja SEO, mają na celu zwiększenie widoczności strony i poprawę jej pozycji w wynikach wyszukiwania na dane frazy związane z konkretnym biznesem. Dzięki temu trafia na nią coraz więcej użytkowników, a co za tym idzie, jeżeli będą zainteresowani ofertą konkretnego sklepu, dokonają w nim zakupu.

Pozycjonowanie e-commerce ma na celu maksymalne zwiększenie ruchu na danej witrynie. Będzie powodowało zwiększenie zapytań ofertowych, telefonów, odwiedzin w sklepie stacjonarnym, ale również zakupów w sklepie internetowym. Zazwyczaj efekty w postaci zwiększonej sprzedaży obserwuje się już po 8 do 12 miesiącach od rozpoczęcia działań przez specjalistów.

(materiał partnera)

Grafika: www.freepik.com

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*