Każdemu zdarza się mieć gorszy dzień, w wyniku czego wszystko idzie jak po grudzie. To potrafi bardzo zniechęcić i zepsuć humor, a do tego stworzyć niepotrzebne problemy.
Dlatego warto wiedzieć, co robić, aby wzrosła efektywność pracy, aby nie czuć presji i nie załamywać się przy okazji.
Jedno zadanie naraz
Pisząc raport, rozmawiając z klientem czy załatwiając jedną ważną sprawę, trzeba pamiętać, aby tego nie przerywać. Nie powinno się odpisywać wtedy na e-maile dotyczące zupełnie czegoś innego, serfować po sieci czy pisać SMS-ów. Wszyscy chcieliby umieć robić kilka rzeczy jednocześnie, to ułatwiłoby codzienność, ale niestety rzadko spotyka się osoby, które to potrafią. Dlatego wszyscy inni powinni skoncentrować się na jednej czynności. Podczas rozmowy z klientem można wyciszyć telefon, podobnie podczas pisania sprawozdania ze spotkania.
Harmonogram
Oprócz wykonywania obowiązków ‒ po kolei, a nie naraz ‒ można również sporządzić listę zadań i po kolei zaznaczać, co już zostało zrobione. W ten sposób nic nie zostanie pominięte. Przed trudniejszymi zadaniami na liście można też zrobić krótką przerwę i np. porozmawiać ze znajomym, zrobić kawę czy coś zjeść. O tym, jak najlepiej planować, można poczytać na pracuj.pl.
Regularne posiłki
Robiąc sobie przerwę i chcąc się zająć czymś innym niż praca, można coś zjeść. Wystarczy niewiele, za to regularnie i często. Najlepiej, aby były to produkty pełnoziarniste lub warzywa. Czasem można sobie pozwolić na słodycze, które dodadzą niezbędnej energii.
Cisza
Nawet najlepiej zaplanowane zadania ciężko wykonać, jeśli wokół jest głośno. Tutaj też czasem wystarczy wyciszyć telefon i poprosić o to również współpracowników. Z kolei szef może zamontować ekrany akustyczne.
Sprawy prywatne po pracy
Gdy inni obok pracują w skupieniu, a cisza aż huczy, można mieć czasem ochotę ją przerwać, żeby pochwalić się np. wspomnieniami z udanej imprezy, poradzić się w sprawach sercowych czy rozważać, co kupić na urodziny znajomemu. To także strasznie rozprasza. Dlatego sprawy prywatnie najlepiej zostawić w domu i na później.
Odpoczynek
Wszystkie elementy składające się na efektywność trzeba połączyć w jedność i dodać jeszcze odpoczynek. Nawet najlepiej opracowany harmonogram czy kompletna cisza, nie zastąpią porządnego odpoczynku. Warto, więc wysypiać się, bo dzięki temu lepiej można się skoncentrować. Dodatkowo można ograniczyć korzystanie z telefonu, bo wpatrywanie się w mały oraz rozświetlony ekran tylko spotęguje zmęczenie.