Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku ogłosił II przetarg na prace związane z „Budową i rozbudową drogi wojewódzkiej Nr 653 wraz z drogowymi obiektami inżynierskimi i niezbędną infrastrukturą techniczną na odcinku Suwałki – Smolany Dąb od km 35+548 do km 50+420”.
Przypomnijmy, że pierwszy przetarg unieważniono „ponieważ oferta z najniższą ceną tj. 77 921 500,73 zł., przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 48 632 859,00 zł.”.
Różnica niewielka bo zaledwie o 60,22 procenta wyższa od tej, jaką gotowi byli wyłożyć drogowcy. Czy tym razem PZDW trafi „jelenia”, który ryzykując plajtą zdecyduje się aż tak znacznie zejść z ceny?
Dowiemy się już 4.12.2013 r, bo na ten dzień (godz. 10.00) wyznaczono termin otwarcia ofert.
Przypomnijmy, że droga wojewódzka nr 653 ma 74 km długości i łączy Sedranki koło Olecka (DK65) z DK16 w Poćkunach (gm. Sejny). Trasa biegnie przez Bakałarzewo, Suwałki, Krasnopol i Sejny.
Aktualnie dobiegają końca parce przy budowie odcinka Bakałarzewo – Suwałki, a trwają od Krasnopola, a raczej Smolanego Dębu do Sejn (z obwodnicą Krasnopola). Dodajmy, że w planach modernizacja drogi z obu stron (od Bakałarzewa i Sejn) kończy się na granicy administracyjnej miasta i nie obejmuje miejskich ulic Bakałarzewskiej, Grunwaldzkiej, Wigierskiej, Utraty i Sejneńskiej.
Droga Suwałki-Smolany Dąb ma długość 14.872 metrów. Zgodnie z projektem budowlanym na tym odcinku jezdnia będzie miała szerokość 7,0 m (2 pasy po 3,5 m) oraz pobocza o szerokości 1,5 m. Przebudowane i rozbudowane zostaną 3 mosty (Tartak, Ryżówka, Żubrówka). Powstanie też 21 przepustów dla zwierząt.
Rozbudowa drogi obejmuje również: budowę chodników o szerokości 2,0 m (przy krawędzi jezdni) z poboczem gruntowym o szerokości 0,5 m; budowę ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3.0 m na terenach zabudowanych i w rejonie zatok autobusowych; ścieżki rowerowej; zatok do ważenia i kontroli pojazdów.
Termin rozpoczęcia inwestycji to 15.01.2014 r, a zakończenia 31.07.2015 r.