27.02.2020

Prosty sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym

Niemal każdy przedsiębiorca działający w sferze e-commerce choć raz zadał sobie pytanie: jak więcej sprzedawać? Czasami, szczególnie w nasyconych branżach, trudno taki rezultat osiągnąć.

Zdarza się, że nawet atrakcyjne ceny, regularne promocje oraz dopracowany wygląd sklepu nie są w stanie sprowadzić potencjalnych Klientów. Co można wtedy zrobić? Zadbać o to, by strona wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wtedy internauci szukający wyjątkowych okazji szybko się na nią natkną i nie pozostanie im nic innego, jak kliknąć w wyświetlany link.

Pozycjonowanie strony sklepu pomoże Ci dotrzeć do nowych Klientów

Wiesz już na pewno, jak istotne jest, by Twoja witryna wyświetlała się wysoko w rankingu Google. Tylko wtedy, gdy potencjalny Klient odszuka sklep albo rzuci mu się w oczy jego reklama, jest szansa, że skorzysta z oferty. A warto wiedzieć, że użytkownicy sieci najczęściej w swoich poszukiwaniach ograniczają się do pierwszej, maksymalnie do drugiej strony wyników wyszukiwania. Chętniej też wejdą na stronę sklepu, który ma więcej oddziałów, placówki stacjonarne czy wyrobioną renomę – po prostu do tego, jaki według niego jest godny zaufania.

Nie oznacza to jednak, że Twoja jednoosobowa działalność jest bez szans. Jeżeli podejmiesz decyzję o pozycjonowaniu swojej strony z pomocą profesjonalnej agencji, zrobiłeś już pierwszy krok na drodze do sukcesu. Kolejnym jest ścisła i systematyczna współpraca z daną agencją. Może to być firma z Twojego rodzinnego miasta, posiadająca w nim oddział (jak na przykład INSEO Wrocław (https://www.inseo.pl/)), albo znajdująca się na drugim końcu Polski.

Odległość nie ma tu znaczenia, gdyż raporty możesz otrzymywać w wersji elektronicznej, a komunikacja odbywa się drogą telefoniczną lub mailową. Masz jednak przewagę nad konkurentami, ponieważ możesz wybrać najlepszą możliwą agencję. Profesjonaliści z pewnością podpowiedzą Ci, jak zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie.

Możesz też wspomóc pozycjonowanie płatnymi kampaniami reklamowymi

Innym sposobem na pozyskanie wiernych Klientów, który często nieodłącznie wiąże się z pozycjonowaniem, są kampanie Google Ads, także prowadzone przez INSEO. Polegają one na wykupieniu miejsca na górze wyników wyszukiwania, wśród linków sponsorowanych. Wtedy możesz spać spokojnie – masz bowiem zapewnioną pozycję tak długo, jak opłacasz kampanię. Zaletą takiego rozwiązania są przede wszystkim zwiększone zyski, ale też wzrost widoczności strony w wyszukiwarce i większa rozpoznawalność wśród Klientów. Internauci, widząc Twoją witrynę, chętniej ją odwiedzają, składają zamówienia, a więc generują ruch i konwersje.

Dobrze przygotowana kampania pozwoli Ci dotrzeć do zainteresowanych użytkowników, którzy wiedzą, czego szukają. Jeżeli prowadzisz biznes sezonowy, przykładowo sprzedaż bombek choinkowych, inwestycja w Google Ads to dobry wybór, natomiast w przypadku firmy działającej cały rok warto połączyć ją z pozycjonowaniem. Regularne działania będą dbać o Twoją stałą pozycję w wyszukiwarce, a okresowe dodanie do nich płatnych reklam podbije sprzedaż w najbardziej intensywnych miesiącach roku.

 (materiał partnera) 

 

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*