02.01.2021

Rolnictwo. Do 100 tys. zł na inwestycje zabezpieczające gospodarstwa przed skutkami suszy

Do 28 stycznia 2021 r. trwa naborów wniosków o wsparcie inwestycji zabezpieczających gospodarstwa przed skutkami suszy. Pomoc jest finansowana z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Wsparcie jest przyznawane na inwestycje w nowe instalacje nawadniające lub ulepszenie już istniejących, powiększenie obszaru nawadniania lub jednoczesne powiększenie obszaru nawadniania i modernizację już istniejących instalacji.

Dofinansowanie można otrzymać m.in. na: wykonania ujęć wody (budowę studni i zbiorników), zakup maszyn i urządzeń do poboru, magazynowania, uzdatniania, odzyskiwania lub rozprowadzania wody, instalacji nawadniających i systemów do sterowania nawadnianiem.

Komu wsparcie?

O dofinansowanie na inwestycje w nawadnianie gospodarstw w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” może wystąpić każdy rolnik posiadający gospodarstwo o powierzchni co najmniej 1 ha i nie większe niż 300 ha, który w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku wykazał przychód z prowadzonej przez siebie działalności rolniczej w wysokości co najmniej 5 tys. zł. Konieczne jest również posiadanie wpisu w krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności. W przypadku tego naboru nie ma możliwości składania wniosku przez rolników, którzy wspólnie chcieliby ubiegać się o pomoc.

Wysokość pomocy

Wysokość pomocy przyznawanej na jednego beneficjenta i jedno gospodarstwo wynosi 100 tys. złotych, przy czym refundacji podlega 50 proc. kosztów poniesionych na realizację inwestycji (60 proc. w przypadku młodego rolnika). Minimalny poziom kosztów inwestycji musi być wyższy niż 15 tys. zł.

Nowe warunki pomocy

W stosunku do poprzednich naborów, obecny zawiera kilka korzystnych dla beneficjentów zmian. Są to miedzy innymi:

- obniżenie do 3 punktów minimalnej liczby punktów przyznawanych na podstawie kryteriów wyboru, którą podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy musi otrzymać, aby ją uzyskać;

- umożliwienie podmiotom ubiegającym się o przyznanie pomocy dostarczenie numeru identyfikacyjnego na etapie wezwania do usunięcia braków we wniosku;

- odstąpienie od wymogu dołączania do wniosku o przyznanie pomocy oświadczenia współposiadacza nieruchomości o wyrażeniu zgody na ubieganie się o przyznanie pomocy.

Wnioski o dofinansowanie wraz z wymaganymi dokumentami można składać osobiście (lub przez pełnomocnika) w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR. Można je również przesłać drogą elektroniczną lub przesyłką rejestrowaną nadaną w placówce Poczty Polskiej.

 

Źródło ARiMR

Zdjęcie: AdobeStock

 

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*