Któż z nas nie trzyma na dnie szuflady planu na własną firmę? Z pewnością takich niespełnionych przedsiębiorców jest wśród nas wielu. Przyczyn, dla którego pomysł pozostaje jedynie w sferze koncepcji jest wiele – niedostateczna motywacja, brak wiary we własne siły lub w powodzenie, umiarkowana wiedza na temat prowadzenia działalności. Ale przede wszystkim brak kapitału.
Rozwiązaniem może być program „Rozwiń skrzydła”, którego zwycięzca ma szansę stworzyć firmę z kapitałem miliona złotych.
Ten wyjątkowy konkurs skierowany jest do wszystkich, którzy nie chcą już poprzestawać na marzeniach o swojej firmie, ale zdecydują się uczynić ważny – może najważniejszy w ich życiu - krok na przód. Program oficjalnie wystartował 14 listopada.
„Rozwiń skrzydła” to projekt skierowany w praktyce do każdego. Nie ma w nim ograniczeń wiekowych. Swoim pomysłem może podzielić się każdy – student, bezrobotny, osoba zatrudniona na etacie lub umowach cywilno – prawnych, a nawet, co ciekawe prowadzący już działalność gospodarczą.
- Z resztą data jego inauguracji również nie jest przypadkowa. Tego dnia rozpoczyna się bowiem doroczny Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. A chyba trudno wyobrazić sobie lepszą promocję przedsiębiorczości niż konkurs, którego zwycięzca stanie przed szansą stworzenia własnego biznesu. Dlatego program idealnie wpisuje się w jego ideę – mówi Łukasz Stoliński, z podlaskiej spółki TEDI, właściciela marki „Vodka Szelment”, pomysłodawcy konkursu.
W przeciwieństwie do wielu „urzędowych” projektów przewidujących wsparcie finansowe na uruchomienie przedsiębiorstwa lub jego rozwój, w tym wypadku organizatorzy postawili na minimum formalności.
- Chcemy zachęcać ludzi do tego, aby próbowali sięgać swoich marzeń. Aby odważyli się pokazać światu swój pomysł. Chcemy motywować a nie zniechęcać, dlatego postanowiliśmy wyeliminować wszelkie zbędne ograniczenia. Na początek wystarczy spróbować dokładnie opisać swój pomysł, w taki sposób aby kapituła mogła na tej podstawie dokonać wstępnej weryfikacji - dodaje.
Nagrodą w programie jest założenie firmy w postaci spółki kapitałowej, wsparcie w uruchomieniu biznesu, obsługa księgowa, prawna, promocyjna i marketingowa, pomoc organizacyjna w stworzeniu produktów lub usługi, ale przede wszystkim kapitał – nawet milion złotych - jako wkład organizatora konkursu w charakterze wspólnika w nowy biznes.
Zasady są dość proste. Do końca stycznia należy przesłać wypełniony formularz zgłoszeniowy, w którym powinno się zawrzeć wszystkie niezbędne informacje na temat pomysłu na biznes. Ocenie będą podlegały: innowacyjność, zasięg terytorialny jego realizacji, realna możliwość wdrożenia pomysłu, sposób prezentacji przed komisją, minimalny czas zwrotu z inwestycji, minimalna wysokość inwestycji, rodzaj biznesu: usługi świadczone tradycyjnie lub e-usługi, produkcja, sprzedaż realizowana tradycyjnie, e-sprzedaż, wiek zgłaszającego pomysł.
Następnie, po zakończeniu przyjmowania zgłoszeń kapituła wybierze najciekawsze propozycje, których autorzy w kolejnym etapie – zaplanowanym w kwietniu przyszłego roku - będą musieli przygotować biznesplany oraz zmierzyć się z prezentacją swojej koncepcji i przekonaniem komisji, o tym, że to właśnie ich pomysł zasługuje na realizację.
O wyborze zwycięskiego pomysłu zadecyduje łączna liczba punktów przyznanych przez członków kapituły konkursowej na podstawie założeń przedstawionych w biznesplanie oraz sposób prezentacji, a jego autor będzie mógł rozwinąć skrzydła tworząc wspólnie z organizatorem konkursu wymarzoną firmę.
Pomysłodawcą i organizatorem programu jest spółka TEDI, właściciel marki „Vodka Szelment”, która będzie wspólnikiem zwycięzcy. Patronem medialnym projektu są: Wirtualna Polska oraz portal money.pl.
Fot. fotolia, ivanko80