Zapraszamy na relację na żywo


Ślepsk Malow Suwałki


Asseco Resovia Rzeszów

24.11.2024
14:45

24.09.2022

Ruszyły przetargi na rozbudowę drogi krajowej nr 65 Olecko – Gąski oraz obwodnic Gąsek i Giżycka

GDDKiA ogłosiła przetarg na rozbudowę blisko 6 kilometrów drogi krajowej nr 65 na odcinku Olecko - Gąski. Oferty można składać do 25 października br. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena. Na realizację zadania wykonawca robót będzie miał 16 miesięcy.

Co zostanie wykonane?

Prace mają rozpocząć się na końcu wybudowanej obwodnicy Olecka w miejscowości Kukowo i zakończyć się przed miejscowością Gąski.

Zakres zadania obejmie wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni o dopuszczalnym nacisku 11,5 t/oś i szerokości 8 m. W ramach inwestycji zostaną zlikwidowane nienormatywne łuki pionowe i poziome, rozbudowane będą trzy skrzyżowania. Powstanie chodnik o długości ponad 700 m, trzy przejścia dla pieszych oraz sześć zatok autobusowych. Przebudowane zostaną przepusty oraz obiekt mostowy.

Cel inwestycji

Głównym celem planowanej inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, warunków komunikacyjnych oraz dostosowanie parametrów drogi do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Poprawa geometrii drogi i jej równości przyczyni się do zwiększenia komfortu jazdy podróżujących. Na poprawę bezpieczeństwa wpłynie rozbudowa skrzyżowań zwykłych do skrzyżowań skanalizowanych wraz z budową oświetlenia oraz budową dodatkowych pasów ruchu do skrętu w lewo na wlotach drogi krajowej. Przejścia dla pieszych wraz z budowanymi chodnikami przy skrzyżowaniach umożliwią bezpieczne korzystanie przez pieszych z zatok autobusowych i komunikacji publicznej.

Obwodnica Gąsek

W piątek, 23 września br GDDKiA ogłosiła także przetarg na projekt i budowę obwodnicy Gąsek w ciągu drogi krajowej nr 65. Jest to zadanie z rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Na oferty drogowcy czekają do 2 listopada 2022 roku.

Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 39 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe, natomiast do czasu realizacji robót wykonywanych bezpośrednio po etapie projektowania nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Złożone oferty będą oceniane według dwóch kryteriów cena - 60 proc. oraz kryteria pozacenowe - 40 proc. W ramach kryteriów pozacenowych GDDKiA ma dwa podkryteria i uwzględniając zakres zadania, zmodyfikowaliśmy ich wagę. Pierwsze z nich to przedłużenie okresu gwarancji jakości na instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze - 10 proc.

Drugie to przedłużenie okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz ich z wyposażeniem, tj. w zakresie konstrukcji pomostu, konstrukcji dźwigarów głównych, przyczółków, filarów, łożysk, izolacji wodoszczelnych, zabezpieczenia przerw dylatacyjnych, konstrukcji schodów i pochylni - 30 proc.

Zakres zadania

Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Gąsek o długości ok. 3 km, nośności 11,5 t/oś i szerokości jezdni 8 m. Obwodnica będzie drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju jednojezdniowym (1x2). W ramach zadania powstaną dwa wiadukty oraz przejście dla zwierząt średnich. Wybudowane zostaną dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy do obwodnicy. Przebudowane będą drogi publiczne kolidujące z inwestycją. Powstaną chodniki i elementy ciągów pieszo-rowerowych przy rondach, wybudowane zostaną skrzyżowania. Wykonane zostanie oświetlenie drogowe, oznakowanie pionowe i poziome oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Planowane parametry techniczne:

·        klasa techniczna drogi – GP

·        prędkość projektowa – 80 km/h

·        prędkość miarodajna – 100 km/h

·        przekrój poprzeczny – 1x2

·        szerokość pasa ruchu – 3,5 m

·        szerokość opaski bitum. zew. – 0,5 m

·        szerokość pasa awaryjnego – nie dotyczy

·        szerokość poboczy gruntowych – min. 1,5 m

·        szerokość pasa dzielącego – nie dotyczy

·        kategoria ruchu – min. KR4

·        nośność nawierzchni – 115 kN/oś

·        dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przyległych

Cel realizacji inwestycji:

Podstawowym celem budowy obwodnicy Gąsek jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogą krajową nr 65. Jest to jedno z ostatnich tzw. wąskich gardeł na tym przebiegu w ostatnich latach. Obecnie prowadzone są intensywne prace podnoszące bezpieczeństwo oraz czas podróży na tym korytarzu. Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Gąskach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Droga krajowa nr 65 stanowi popularny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur, prowadzi również do granicy państwa.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju – informuje GDDKiA.

 W przygotowaniu kolejne przetargi na drogę nr 65

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie przygotowuje przetargi na budowę kolejnych sześciu odcinków drogi nr 65. Droga krajowa łącząca Ełk, Gołdap i Olecko jest w złym stanie, przez wiele lat wykonywano tu tylko niewielkie naprawy. Droga krajowa nr 65 zapewni połączenie Mazur z przyszłymi trasami ekspresowymi Via Baltica i Via Carpatia.

Rozbudowa obwodnicy Giżycka

GDDKiA ogłosiła takzę w piątek, 23.09.br. przetarg na projekt i budowę obwodnicy Giżycka w ciągu drogi krajowej nr 59. Na oferty czeka do 28 października 2022 roku.

Prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny zostać ukończone w terminie nie dłuższym niż 36 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu realizacji robót już nie.

 

Zakres zadania

Istniejąca obwodnica Giżycka (ul. Obwodowa) ma obecnie w większości przekrój jednojezdniowy. Jej rozbudowa będzie kontynuacją zakończonej w 2021 roku inwestycji obejmującej budowę ronda na skrzyżowaniu DK59 z ulicą Świderską wraz z rozbudową istniejącego układu drogowego do przekroju dwujezdniowego na odcinku około 1 km. Planowana inwestycja obejmie kolejne 1,5 km DK59 od wyżej wymienionego ronda w kierunku Wilkas. Będzie to droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2x2 i nośności 11,5 tony na oś. Zakres inwestycji obejmie rozbudowę drogi do przekroju dwujezdniowego, budowę dodatkowych jezdni obsługujących tereny przylegające do obwodnicy, budowę mostu i wiaduktu, przebudowę skrzyżowań oraz budowę i przebudowę chodników i ciągów pieszo-rowerowych.

Cel inwestycji

Głównym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) oraz pieszych i rowerzystów. Osiągniemy to poprzez dostosowanie parametrów odcinka DK59 do obecnie wymaganych standardów BRD. Rozbudowa obwodnicy poprawi parametry techniczne drogi oraz zwiększy przepustowość na skrzyżowaniach drogi krajowej z drogami lokalnymi. Efektem realizacji inwestycji będzie zmniejszenie liczby zdarzeń drogowych, skrócenie czasu przejazdu oraz zmniejszenie poziomu hałasu i zanieczyszczeń powietrza.

 

WYG

Źródło i fot: GDDKiA

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*