Zapraszamy na relację na żywo


Ślepsk Malow Suwałki


Asseco Resovia Rzeszów

24.11.2024
14:45

13.01.2023

Sezon turystyczny: czas start

Do majówki, która tradycyjnie rozpoczyna sezon turystyczny na Suwalszczyźnie, zostało sporo czasu... Czyżby? Promocja podmiotów z branży powinna już się rozpocząć. Warto mieć to na uwadze, jeśli chcemy mieć pełne obłożenie.

Tylko niektóre obiekty turystyczne w naszym regionie działają przez cały rok. Większość agroturystyk otwiera się dopiero w maju.

- Mimo licznych i usilnych starań promocyjnych, podejmowanych przez różne instytucje, na rzecz wydłużenia sezonu na Suwalszczyźnie, niewiele udało się przedsięwziąć. Zatem, aby przyciągnąć rzesze turystów latem, właściciele firm z branży turystycznej powinni rozpocząć starania o to już z początkiem roku - zauważa właścicielka Agencji reklamowej Agmatic Agnieszka Makowska.

Identyfikacja wizualna

Zanim ruszymy z jakąkolwiek reklamą, warto zadbać o swoją markę. Sama nazwa ma znaczenie.

- Warto już w nazwie zawrzeć atuty swojego obiektu, o ile jest to możliwe, zwłaszcza jak jest usytuowany w pobliżu jeziora albo obszarów chronionych z rozpoznawalną nawą, typu 'nad Wigrami', kolejna rzecz to własne logo - zaznacza Agnieszka Makowska, od ponad dekady zajmująca się promowaniem podmiotów z branży turystycznej.

Warto zadbać o to, by obiekt noclegowy czy gastronomiczny posiadał oprócz nazwy swój własny, charakterystyczny znak, kolorystykę, czcionkę.

- Posiadanie własnej identyfikacji wizualnej, która odzwierciedla charakter danego obiektu, nie tylko daje nam przewagę nad konkurencją. To także prestiż - podkreśla Makowska. - Każda forma promocji to zarówno reklama, jak i - co bardzo istotne - budowanie własnej marki - dodaje.

Obecność w sieci

Internet to obecnie główne źródło informacji, także dla osób poszukujących noclegu, wybierających się na wypoczynek. 

- To, jak się prezentujemy on-line, jest kluczowym elementem przy wyborze naszej oferty - mówi właścicielka agencji Agmatic. Profil na Facebooku z aktualną, atrakcyjną zawartością, funkcjonalna, wypozycjonowana strona internetowa - to narzędzia dotarcia do nowych klientów naszych produktów czy usług. 

Popularną formą pozyskiwania nowych klientów jest obecnie wstawianie ogłoszeń na fecebookowych grupach.

- Jest to jakaś metoda, ale tak naprawdę szanse na dotarcie do docelowej grupy są niewielkie - zauważa Agnieszka Makowska. Natomiast częstą praktyką wśród osób poszukujących noclegu jest przeglądanie popularnych lokalnych portali, takich jak w Suwałkach np. Suwalki24.

- Chodzi o wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania - podkreśla Makowska. - Dlatego warto mieć tutaj swoją wizytówkę, zwłaszcza że cena za rok jej wyświetlania jest bardzo atrakcyjna - dodaje.

Znalezienie niszy

Ostatnim krokiem do uatrakcyjnienia oferty obiektu turystycznego jest wyraźne podkreślenie jego atutów.

- Wiadomo, że chcemy być dla każdego, ale może warto skupić się na jednej grupie docelowej i właśnie w tym kierunku poprowadzić swoją promocję. Według popularnego stwierdzenia - jeżeli coś jest dla wszystkich, to znaczy... dla nikogo - zaznacza właścicielka Agmatic.

Możemy np. wybrać seniorów albo rodziny z dziećmi - te grupy będą szukały innych udogodnień - zwolenników ciszy i spokoju bądź poszukiwaczy aktywnych form spędzania czasu.

- Zawsze miejmy na uwadze, że - zwłaszcza w domach gościnnych, pensjonatach czy agroturystykach - nasi Goście będą spędzali czas także ze sobą - przypomina Makowska. - W dużej mierze to od nas zależy, czy będą czuli się komfortowo i czy zechcą wrócić do nas za rok.

- Na każdym z wyżej wymienionych etapów nasza agencja może skutecznie pomóc, oferując szeroki wachlarz metod promocji i reklamy oraz wiedzę popartą doświadczeniem. Zapraszamy do współpracy. Dane kontaktowe znajdują się na naszej stronie www.agmatic.pl - proponuje właścicielka agencji.

(materiał partnera)

Fot. Karol Kamiński 

instagram karolata

udostępnij na fabebook
Skomentuj:
nick*
komentarz*