Polski rynek call contact center rozwija się dynamicznie już od ponad 20 lat. Rok 2015 to umocnienie Polski na pozycji lidera outsourcingu usług nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale także globalnie. Rosną w siłę wiodące firmy call contact center. Teleperformance Polska zanotował w minionym roku 37-procentowy wzrost przychodów i 30-procentowy wzrost zatrudnienia.
Wbrew obiegowym opiniom, call contact center to nie „akwizycja przez telefon“, ale potężna, zaawansowana biznesowo i technologicznie branża świadcząca profesjonalne usługi dla największych przedsiębiorstw i organizacji z całego świata. W 2015 roku w dalszym ciągu wzrastało zainteresowanie międzynarodowych firm rozwiązaniami call contact center nad Wisłą. Między innymi z tego względu Teleperformance Polska powiększył zespół konsultantów o blisko 150 osób i sukcesywnie rozwija swój biznes.
- Obecnie nasi konsultanci posługując się 15 językami obsługują klientów z 20 krajów. W 2015 roku poszerzyliśmy nasze portfolio klientów o znane marki z sektora finansowego, retail i automotive. Ciągłemu wzrostowi podlega wielojęzyczny projekt dla globalnej marki odzieżowej, w ramach którego prowadzimy wielokanałową obsługę klienta w 11 językach dla 16 krajów – mówi Mariusz Odkała, prezes Teleperformance Polska.
Profesjonalna obsługa międzynarodowych klientów wymaga zbudowania wielokulturowego zespołu. Wśród pracowników Teleperformance Polska znajdują się obywatele aż 30 krajów. Jest to duży atut w pozyskiwaniu globalnych przedsiębiorstw poszukujących wsparcia dla obsługi klientów z różnych zakątków świata. Praca w tak zróżnicowanym, wielonarodowym środowisku bywa wyzwaniem, ale również źródłem satysfakcji. Teleperformance Polska może pochwalić się wyjątkowo wysokim zadowoleniem zatrudnionych w firmie osób. W 2015 roku rotacja pracowników po raz kolejny wyniosła jedynie 4%, co jest bardzo dobrym wynikiem
w branży call contact center.
Według ekspertów w najbliższym czasie o konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku będą decydowały wysokie kompetencje w zakresie tzw. Customer Experience Management, czyli zarządzania doświadczeniem klienta.
- Firmy będą poszukiwać dostawców, którzy są w stanie zagwarantować najbardziej kompleksowe, a przede wszystkim jakościowe rozwiązania z wykorzystaniem zintegrowanych kanałów interakcji: telefonu, email, chatu, aplikacji mobilnych czy mediów społecznościowych – mówi Mariusz Odkała. Tak zwany Omnichannel, czyli zintegrowana wielokanałowość to trend, który, podobnie jak w roku ubiegłym, będzie wyznaczał standardy również w 2016. Wyzwaniem na przyszły rok jest również budowanie świadomości – szczególnie wśród osób decyzyjnych w polskich firmach – jak istotna i ważna jest rola outsourcingu w Polsce. Nie wszyscy jeszcze zauważają jak wielką wartość dodaną generuje outsourcing usług call contact center i jak szeroki jest wachlarz procesów obsługiwanych przez nowoczesne centra kontaktowe.
Teleperformance Polska obecne jest na polskim rynku nieprzerwanie od prawie 20 lat i jest jednym z pierwszych call contact center założonych w Polsce. Zatrudniamy obecnie ponad 500 pracowników, obywateli 30 różnych krajów, którzy obsługują klientów w 15 językach. Działamy w dwóch lokalizacjach - Warszawa i Siedlce, w których dostępnych jest łącznie ponad 470 stanowisk pracy. Świadczymy usługi wielokanałowej i wielojęzycznej obsługi klienta, wsparcia technicznego oraz sprzedaży, dla firm z sektora B2B i B2C, działających m.in. w branżach: e-commerce, retail, elektronika, bankowość, usługi finansowe, energetyka, FMCG, media, automotive i opieka medyczna.
Grupa Teleperformance posiada ponad 310 centrów obsługi klienta w 65 krajach i zatrudnia ponad
190 000 pracowników. Obsługujemy klientów używając ponad 75 różnych języków i dialektów.