U zbiegu ulic Utrata i Staniszewskiego trwają roboty przy torach kolejowych. To budowa pierwszego w Suwałkach tunelu drogowego, który będzie przebiegać pod torowiskiem.
U zbiegu ulic Utrata i Staniszewskiego trwają roboty przy torach kolejowych. To budowa pierwszego w Suwałkach tunelu drogowego, który będzie przebiegać pod torowiskiem.
Tunel będzie częścią nowej ulicy, która połączy Utratę z Sejneńską. Radni zastanawiają się jeszcze, czy nazwać ją „100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski”, „100-lecia Niepodległości Polski” czy też jeszcze której „Niepodległości”.
Po posadowieniu stalowej konstrukcji i testach obciążeniowych, które przeprowadzono na przełomie lutego i marca, drogowcy mogą przystąpić do kolejnego etapu robót. Robotnicy przygotowali szalunki pod elementy betonowe, zabezpieczyli boki skarpy i zaczęli wybierać ziemię spod torowiska. Prace są prowadzone w ten sposób aby nie zakłócić rozkładu połączeń kolejowych.
Nowa ulica, której budowa trwa od zeszłej jesieni, będzie zaczynać się rondem na ulicy Utrata. Ulica powiedzie w stronę Sianożęcia tunelem pod torami, następnie przez nowy most na Czarnej Hańczy i wpadnie w nowe rondo na ulicy Sejneńskiej. Ulica będzie częścią tzw. Trasy Wschodniej, która będzie okalać centrum od wschodu i umożliwi mieszkańcom szybki przejazd między południem a północą miasta.
Obecnie trwają roboty na budowie dwóch z trzech odcinków Trasy Wschodniej: między Pułaskiego a Północną oraz między Utratą a Sejneńską. W tym celu przebudowywana jest także ulica Sejneńska. Trzeci, czyli środkowy, odcinek Trasy Wschodniej, który zepnie całe przedsięwzięcie, na razie pozostaje na kartkach i planach suwalskich urzędników.
Budowane ulice mają być gotowe już tej jesieni. Ich łączny koszt to blisko 79 mln zł.
(pkr)