Nie tylko na odcinku od skrzyżowania z ul. Łąkową do Waryńskiego, ale dalej – do Kolejowej i Dwernickiego będzie remontowana nawierzchnia ulicy Utrata.
Oferty w przetargu na wykonanie prac, które mają zakończyć się do 30 października złożyły suwalskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, które zażądało 1,456 mln zł oraz Strabag, który wycenił roboty na 1,996 mln.
PDM zmieścił się w kwocie 1,6 mln zł, jaką na remont 1,5-kilometrowego odcinka przeznaczył Zakład Dróg i Zieleni. Po 800 tys. zł złożyli się na nią budżet Suwałk oraz budżet państwa, ze środków jakie ministerstwo infrastruktury przeznaczyło na dofinansowanie remontów dróg krajowych w miastach na prawach powiatu.
W umowie ze ZDiZ wykonawca zobowiąże się do prowadzenia prac poza godzinami szczytu. Drogowcy nie powinni więc przeszkadzać kierowcom od 6.00 do 10.00 oraz od 14.00 do 17.00. Hałaśliwe będzie frezowanie starej nawierzchni, ale już nic nie będzie przeszkadzało w tym, żeby nowy asfaltowy beton wylewać nawet w godzinach nocnych.
„Po całości” nawierzchnia zostanie odnowiona na odcinku od skrzyżowania z Łąkową prawie do Waryńskiego. To skrzyżowanie nie będzie remontowane, a dalej w kierunku północnym remontowana będzie wschodnia nitka, skrzyżowanie z Sejneńską, dalej zachodnia nitka, skrzyżowanie z Przytorową i zachodnia nitka do skrzyżowania z Dwernickiego i Kolejową, na którym nie będzie prac remontowych.
- Pieniędzy wystarczyło nam na taki właśnie zakres robót – wyjaśnia Tomasz Drejer, dyrektor Zakładu Dróg i Zieleni.
Nowej nawierzchni Utrata doczeka się także przy skręcie do Płociczna, gdzie powstanie rondo. Ta inwestycja związana jest z budową ulicy 100-lecia Niepodległości Polski, która wraz z tunelem pod torami i mostem na Czarnej Hańczy połączy Utratę z Sejneńską.
Od połowy kwietnia, po wyprowadzeniu ruchu tirów na obwodnicę Suwałk, „połatane” już zostały najbardziej zniszczone odcinki nawierzchni Drogi Krajowej nr 8 na ulicach Pułaskiego i Podhorskiego.
WD