Zaledwie kilka dni po decyzji wojewody o zezwoleniu na budowę, w piątek, 28 lutego został przekazany wykonawcy plac budowy S61 na odcinku Łomża Płd. - Łomża Zach. Ma ona być gotowa za niespelna 2 lata.
Od tego momentu, może on już rozpoczynać pracę na 7 kilometrach przyszłej "eski" (część obw. Łomży) i prawie 9 km przebudowywanej DK63.
Wojewoda Podlaski wydał na ten odcinek w dniu 19 lutego br. decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) z rygorem natychmiastowej wykonalności. Umożliwiło to szybkie przekazanie placu budowy wykonawcy.
Roboty przygotowawcze rozpoczynają się od koniecznej wycinki drzew, budowy dróg dojazdowych i prac ziemnych.
Do końca 2021 całe zadanie powinno być zrealizowane.
I beton, i asfalt
Odcinek Łomża Południe - Łomża Zachód przebiega nowym śladem i będzie to ok. 7,2 km dwujezdniowej drogi ekspresowej z nawierzchnią betonową i z dwoma pasami ruchu. Wybudowany zostanie węzeł Łomża Południe, a także prawie 9 km jednojezdniowej drogi krajowej nr 63, o nawierzchni bitumicznej, w standardzie GP biegnącej nowym śladem od obecnego śladu DK63 do węzła Łomża Południe. Cześć obwodnicy Odcinek Łomża Południe - Łomża Zachód wraz z kolejnym, 13-kilometrowym fragmentem od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, stanowić będzie obwodnicę Łomży wyprowadzającą ruch tranzytowy z miasta. Wartość kontraktu budowlanego wynosi 218 mln zł (brutto). Realizacja prowadzona jest w systemie „Projektuj i buduj”, wykonawcą jest firma Mota Engil Central Europe.
Odcinek od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód to kolejna część drogi ekspresowej S61 wchodząca w fazę robót budowlanych. Realizacja całej S61 podzielona jest na jedenaście odcinków (licząc z drugą jezdnią obwodnicy Szczuczyna), z których w budowie jest już siedem. Trwaja już m.in. pracy ( wycinka drzew)na odcinku Suwałki - Budzisko. Zakończenie robót planowane jest na jesień 2022 roku.
Źródło i fot: GDDKiA