Solidną porcją marketingu międzynarodowego zostaną poczęstowani uczestnicy bezpłatnego seminarium organizowanego na ul. Innowacyjnej 1 w Suwałkach.
Już 10 marca br. w sali konferencyjnej PNTPW gościć będzie ekspert w dziedzinie reklamy i brandingu - Marek Staniszewski. To autor m.in. "Atlasu strategicznego", "Strategicznego podstępu" oraz twórca kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii, który poruszy aspekty kreowania marki firmy na rynkach zagranicznych, strategii eksportowych oraz pozycjonowania produktów.
Jego dwudziestoletnie doświadczenie w budowaniu marek oraz w badaniu ich kondycji, zdobywane przy współpracy z międzynarodowymi agencjami marketingowymi, a także zdobyta praktyka na wielu prestiżowych uczelniach - w charakterze trenera i wykładowcy - to tylko jeden z powodów, dla którego warto być w Parku właśnie 10 marca.
Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się ze szczegółową agendą, wypełnieniu formularza zgłoszeniowego i przesłaniu go na adres mailowy een@park.suwalki.pl lub dostarczeniu zgłoszenia do siedziby Parku Naukowo-Technologicznego w Suwałkach (recepcja).
Organizatorzy informują o ograniczonej liczbie miejsc, w związku z czym decyduje kolejność zgłoszeń.
Szczegóły spotkania:
Marketing międzynarodowy – jak wykreować markę twojej firmy na rynkach międzynarodowych?
Data: 10 marca 2016 r.
Godzina: 9:30
Miejsce: ul. Innowacyjna 1, 16-400 Suwałki
Koszt: Wstęp wolny, po uprzednim zarejestrowaniu
Termin rejestracji: do 8 marca 2016 r.
Kontakt: een@park.suwalki.pl lub tel. 87 564 22 24/25
SEMINARIUM
„Marketing międzynarodowy
Jak wykreować markę Twojej firmy na rynkach międzynarodowych?”
Organizator: Enterprise Europe Network - Park Naukowo-Technologiczny Polska-Wschód w Suwałkach
Data: 10 marca 2016 r.
Godzina: 9:30 - 14:00
Miejsce: ul. Innowacyjna 1, 16-400 Suwałki
Koszt: wstęp wolny po uprzednim zarejestrowaniu
Prowadzący: Marek Staniszewski - Ekspert w zakresie strategii komunikacji, reklamy i brandingu. Posiada 20 letnie doświadczenie w budowaniu marek i badaniach ich kondycji, zdobywane m. in. w międzynarodowych agencjach komunikacji marketingowej (Ogilvy, Euro RSCG, Young & Rubicam, Havas Worldwide Warsaw), gdzie pełnił funkcję Wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego BAV Consulting). Pełnił również obowiązki CMO w Canal+ Cyfrowy. Wykładowca i trener; prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute
– HBP, WSKiMS im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SAR. Juror konkursów branżowych takich jak: Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Autor kilkudziesięciu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: "Atlas strategiczny" i "Strategiczny podstęp" oraz współautorem książki "Portret klienta". Członek Rady Ekspertów THINKTANK. Należy do grona założycieli Stowarzyszenia „Marketing 4 Business”. Pomysłodawca i współorganizator projektu Farma Inwencji. Założyciel i Prezes Fundacji Homo Inquietus.
AGENDA
9:30 - 9:45 Rejestracja uczestników
9:45 - 10:00 Powitanie uczestników oraz prezentacja usług sieci Enterprise Europe Network
10:00 - 10:15 Czym jest marka i dlaczego warto w nią inwestować?
- Definicja marki i modele oceny „brand equity” – siły marki.
- Korzyści biznesowe wynikające z posiadania silnej marki.
10:15 - 10:45 Ekspansja marki na rynki zagraniczne – strategiczne uwarunkowania
- Na jaki rynek wchodzimy i dlaczego?
- Ocena potencjału rynków zagranicznych. Analiza spodziewanych możliwości, barier i zagrożeń.
- Uwarunkowania gospodarcze nowego rynku.
- Kontekst kulturowy (wartości, zwyczaje, przekonania, wzorce zachowań konsumenckich).
- Kontekst prawny i administracyjny.
10:45 - 11:30 W jaki sposób chcemy konkurować za granicą?
Strategiczne decyzje związane z wyborem rynków docelowych:
- W jaki sposób będziemy penetrować rynek (eksport pośredni czy bezpośredni)?
- Co będzie naszym kluczowym produktem/usługą?
- Jaki jest profil naszej grupy docelowej?
- Z kim będziemy konkurować?
- Jakie będą koszty wejścia na nowy rynek?
11:30 - 11:50 Przerwa kawowa
11:50 - 12:05 Opracowanie założeń marketingowych dla nowych rynków:
- Pozycjonowanie (definicja i rodzaje strategii pozycjonowania).
- Strategia cenowa (cena w odniesieniu do wizerunku marki).
- Kanały dystrybucji (online, offline).
- Polityka promocyjna i reklama.
12:05 - 12:50 Opracowanie założeń marketingowych dla nowych rynków:
- Określenie celów, KPIs i budżetu działań komunikacyjnych
- Harmonogram działań, plan mediowy i alokacja środków
- Charakterystyka touchpoints i kanałów dotarcia, w tym rola Digital, social media i kontent marketingu.
- Brief kreatywny – co to jest i dlaczego będzie niezbędne? m.in.: Co to jest consumer insight, key message, reason to belive, brand tonality?
12:50 - 13:10 Przerwa kawowa
13:10 - 13:30 Czy warto podkreślać polski charakter produktu/marki?
- Lokalne czy globalne? Kwestia nazw, symboli i wzorców komunikacyjnych.
- Rola narodowości marki i miejsca pochodzenia produktów.
- Stereotypy kulturowe – oczekiwania i uprzedzenia wobec marek.
13:30 - 14:00 Jak zarządzać organizacją marketingową na rynkach zagranicznych?
- Struktura działu marketingu, role i funkcje menadżerów.
- Określenie i dobór podwykonawców zewnętrznych.
14:00 Zakończenie seminarium
KARTA ZGŁOSZENIA UCZESTNICTWA W SEMINARIUM
„Marketing międzynarodowy – jak wykreować markę Twojej firmy na rynkach międzynarodowych”
Miejsce: Suwałki, Park Naukowo-Technologiczny Polska-Wschód ul. Innowacyjna 1
Termin: 10 marca 2016 r. (czwartek)
Prosimy wypełnić poniższe pola DRUKOWANYMI LITERAMI:
Imię i nazwisko uczestnika:...............................................................................................................................................
Nazwa firmy: ...........................................................................................................................................................................
Ulica, numer: ………………………………………….….. Kod i miejscowość: ................................................................
Telefon (nr kierunkowy): ……………………….…………...…… Faks: .........................................................................
e-mail: .........................................................................................................................................................................................
Uczestnictwo w seminarium jest bezpłatne.
Kartę zgłoszenia na seminarium proszę przesłać
mailem na adres een@park.suwalki.pl
Ilość miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Zgłoszenia przyjmowane są do 08.03.2016 r.
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów sprawozdawczych projektu Enterprise Europe Network
- Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.), dla potrzeb niezbędnych do celów sprawozdawczych projektu Enterprise Europe Network realizowanego przez Park Naukowo-Technologiczny Polska-Wschód w Suwałkach sp. z o.o., ul. Innowacyjna 1, 16-400 Suwałki, NIP 844-21-26-570 REGON 791066874, KRS 0000211578 prowadzony przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy KRS. Oświadczam też, że swoje dane osobowe przekazuję dobrowolnie i jestem świadomy swojego prawa dostępu do ich treści oraz ich poprawiania.
................................................ ................................................ ................................................
Data, miejscowość Pieczęć firmy Podpis