Ubrania, tablety i laptopy. To najbardziej upragnione przez konsumentów prezenty świąteczne. Zgodnie z sondażem przeprowadzonym wśród użytkowników Tiendeo.pl, moda i elektronika są dwiema grupami produktów, które ludzie chcieliby znaleźć pod choinką w roku 2015.
Te rezultaty potwierdzają listę świątecznych trendów z roku 2014, kiedy to moda i sprzęt elektroniczny były odpowiedzialne duży procent odwiedzin na Tiendeo.pl. Katalogi związane z odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami zajmowały szczytowe miejsca na listach najczęściej oglądanych broszur. Niemalże połowa wyszukiwań wykonywanych na platformie dotyczyła elektroniki.
Trend, który będzie panował w tym roku, dotyczy największych supermarketów– ich katalogi odwiedzane będą najczęściej. Jest to spowodowane tym, iż użytkownicy kładą duży nacisk na wyszukiwanie i stawianie na świątecznym stole produktów spożywczych najwyższej jakości i w możliwie najniższej cenie.
Innym powodem istnienia tej tendencji jest fakt, iż supermarkety w dużym stopniu zastąpiły sklepy specjalistyczne jako domyślne miejsca zakupu. Oznacza to, iż konsumenci, zamiast iść do sklepu oferującego konkretne produkty (księgarnie, sprzedawcy sprzętu elektronicznego), udają się do dużych supermarketów, których oferta obejmuje wszystkie potrzebne produkty, nie ma więc konieczności kilkukrotnego podróżowania z jednego miejsca do drugiego. To wyjaśnia, dlaczego użytkownicy Tiendeo.pl, tak zainteresowani zabawkami oraz technologią, nie przeglądają najczęściej katalogów z tych kategorii.
W grudniu 2014 ilość odwiedzin na Tiendeo.pl wzrosła o 66% w stosunku do grudnia 2013. Jednak zachowanie użytkowników pokazuje, że urządzenia mobilne zastąpiły komputery stacjonarne oraz laptopy jako urządzenia pomocne przy konsultowaniu zakupów. Podczas Świąt 2014 roku 63% odwiedzających portal z katalogami przeglądało stronę na smartfonach i tabletach, w porównaniu do 56% użytkowników, którzy odwiedzali witrynę na komputerze czy laptopie w grudniu 2013.
Dzięki urządzeniom mobilnym wyszukiwanie informacji przez zakupem jest nie tylko czymś, co można zrobić w domu, ale coraz częściej także w sklepie. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym prze RhythmOne, 52% konsumentów korzysta na zakupach z technologii mobilnych jako punktów odniesienia przy dokonywaniu wyborów. Użytkownicy wykorzystują swój przenośny sprzęt, by szybko i prosto porównać ceny między różnymi markami i znaleźć promocje oferowane przez sklep, w którym się obecnie znajdują.
Podsumowując: konsumenci używają internetu nie tylko po to, aby wyszukać najkorzystniejsze oferty u swoich ulubionych sprzedawców. Obecnie chcą oni mieć dostęp do informacji jak najszybciej i będąc w ruchu. Mobilne aplikacje pełnią w tym kontekście istotną rolę, spełniając w prosty sposób potrzeby potencjalnych klientów.