Podaruj Uśmiech na Święta – taką nazwę nosiła mikołajkowa akcja, przeprowadzona w ramach projektu społecznego "Happy Time".
Projekt realizuje grupa pełnych pasji i energii dziewcząt z Zespołu Szkół nr 4 w Suwałkach, w skład której wchodzą: Iza Konopko, Karolina Pojawa, Dominika Podziewska, Gabriela Jackiewicz, Zuzanna Sieńkowska oraz Oliwia Wasilewska, pod opieką Izabeli Klahs-Malinowskiej.
Jest on organizowany w ramach olimpiady Zwolnieni z Teorii i ma na celu zachęcenie dzieci i młodzieży do odkrywania bardziej satysfakcjonujących i wartościowych form spędzania wolnego czasu niż korzystanie z telefonów. Poprzez różnorodne aktywności, takie jak zajęcia fizyczne, warsztaty czytelnicze oraz inne kreatywne formy spędzania czasu, młode liderki pokazują, że życie poza ekranem może być znacznie bardziej atrakcyjne i inspirujące.
Od 12 listopada do 2 grudnia 2024 roku, w ramach akcji "Podaruj Uśmiech na Święta", "Happy Time" zorganizowało zbiórkę książek i zabawek. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu społeczności, dziewczęta zgromadziły imponującą ilość książek, gier planszowych, puzzli, zabawek oraz pluszaków.
W Mikołajki, 6 grudnia wszystkie te dary zostały przekazane małym pacjentom suwalskiego Szpitala, Organizacji Przyjaciół Dzieci "Przystań" oraz Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej w Suwałkach.
Partnerami projektu, dzięki którym udało się uzbierać tak wiele prezentów, były: Przedszkole nr 2 w Suwałkach, Przedszkole nr 8 w Suwałkach, Szkoła Podstawowa im. Św. Jana Pawła II w Raczkach, Przedszkole Prywatne "Chatka Niedźwiadka" w Suwałkach, Przedszkole Prywatne "Akademia Małego Geniusza" w Suwałkach oraz Przedszkole nr 6 w Suwałkach.
"Happy Time" to inicjatywa, która pokazuje, jak wiele można osiągnąć dzięki wspólnej pracy i zaangażowaniu. Dziewczęta nie tylko zachęcają do spędzania wolnego czasu w sposób aktywny i kreatywny, ale także niosą radość i wsparcie tym, którzy tego najbardziej potrzebują. To piękny przykład na to, jak młodzi ludzie mogą inspirować swoją społeczność i tworzyć pozytywne zmiany.
Fot. Projekt Happy Time